Újság!
Betöltés...

Parrot Flower Power - A zseniális növényőr

Már pár hete egy izgalmas zöld "bot" figyeli a növényeimet. Én pedig hihetetlen lelkesedéssel ellenőrzöm az onnan érkező információkat. Ugyanis a Parrot Flower Power névre keresztelt növényőröm mindenféle elemzésekre képes ahhoz, hogy kedvenc virágomat a legjobb kondiban tarthassam. Legyen szó, akár még egy hipermarketben vásárolt fűszernövényről is.



Sok esetben hallok olyan kifogásokat, hogy "Á, nekem nem érdemes növényt adni, mert nálam minden kipusztul." "Képtelen vagyok akár egy növényt is életben tartani, pedig nagyon szeretem őket." Természetesen ez a Dekor&Mentha blog olvasókra nem jellemző, de mindenki találkozott már ilyen rokonnal, vagy baráttal.

Amikor megkértek ennek a terméknek a tesztelésére én nagy örömmel mondtam igent, mert ezek a barátaim jutottak az eszembe, ezért a végletekig nyúztam a növényeimet.
Vajon mit szól, mindehhez a Parrot Flower Power? A növényőröm pedig teljes lelkinyugalommal küldött üzeneteket a teendők listájáról.

Például ilyeneket üzent:
1. A te növényednek hasznára válna, ha egy kis fényhez juthatna.

2. 10% alá esett a föld nedvesség tartalma, (mondom, hogy végletekig mentem.) ezért szükséges lett a locsolás. Ezért ezt kaptam: Locsold meg a növényedet. Amikor öntözöl, akkor bizonyosodj meg róla, hogy a talaj mély rétegeiben lévő gyökereket is táplálod. (rövidített verzió)

Előbb utóbb eljutottunk volna a tápoldatozáshoz is, de érdekes mód, ez idáig teljesen megfelelt neki a bolti földkeverék és a benne található tápanyagok mennyisége.


De hogy is néz ki ez az egész? A növény földjébe beleszúrunk egy érzékelőt, ami nem csak a talajt (földnedvesség, tápanyag), hanem a levegő hőmérsékletét és a napfény erejét is méri. Így minden esetben átfogó elemzést tud adni a növényedről, hogy jól érzi-e magát.
Természetesen ehhez szükséges még az is, hogy te a megfelelő növényt válaszd ki a hatalmas listából, amiről rövid szöveges és képes tájékoztatást is kapsz, hogy hogyan kell majd a jövőben gondoznod.

Ha a növényeddel teendők vannak, akkor időben tájékoztat téged a telefonodon keresztül, és sárgával vagy pirossal jelöli azt a funkciót, amiben a növény hiányt szenved. Ellenkező esetben (ha jól gondozod a növényt) zöld funkció-kijelzőt látsz.
Bár csak angolul tud kommunikálni, ettől függetlenül a jelzés rendszerek annyira egyértelműek, hogy az is megérti, aki nem beszéli ezt a nyelvet.

Most pedig jöjjenek a képsorok (mert én fotóztam), csak hogy lássátok milyen egyszerűen használható ez az egész, és ezáltal milyen egyszerűen gondozhatóak a legmacerásabb növények is. Illetve már azoknak se okoz innentől kezdve gondot a növények ápolása, akiknél idáig sorban pusztultak a növények.


Készítettem a növényről egy fotót

 Nevet adtam a növényemnek

 Kikerestem a növényt a listából



Miután kiválasztottam...
Találok róla fotót

 Találok növényről leírást... akár szöveges, akár jelrendszeres megoldásban is.

 Találok növénygondozási útmutatót... akár szöveges, akár jelrendszeres megoldásban is.

 Kiválasztom, hogy beltéri vagy kültéri, szabad földbe vagy cserépbe ültetett növényről van-e szó.

Majd fogom a Parrot Flower Power-t és a növény mellé a földbe szúrom.



 
Meg sem látszik rajta, hogy pár napig szinte sötétben tartottam, majd kockára szárítottam a földjét.

Miután figyelembe vettem a Parrott Flower Power utasításait, ilyen szinten kivirult a Cirmoskára keresztelt begóniám.

Végül pedig így néz ki a bazsalikom.
Ami a sárga jelzés alapján, még egy kis napfényre éhezik. ;)

Jó kertészkedést minden Dekor&Mentha olvasónak
és a növényekhez kevésbé értő ismerőseiknek is!

A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :